Hétindító írós-olvasós #9 | Sorköz - Olvasásra kijelölt hely: Hétindító írós-olvasós #9

2015. január 20., kedd

Hétindító írós-olvasós #9

eso, olvasas
Forrás: Sophie Powell
Könyves-írós idézet a hétre:

"Az olvasás legjobb pillanatai azok, amikor rábukkansz valamire - egy gondolatra, egy érzésre, egy nézőpontra -, amelyről korábban azt gondoltad, hogy különleges és csak rád jellemző. Most meg itt van, valaki más által leírva. Valaki olyan által, akivel sosem találkoztál, aki talán már rég halott. Mégis olyan, mintha kinyújtaná a kezét, hogy megfogja a tiédet." - Alan Bennett

Vers a hétre: 
Reményik Sándor - A rongy éneke a gránithoz

Születtünk. Te vulkáni lökésből 
Emelkedtél lélek-hatalmasan.
Én csak úgy leszakadtam valahonnan. 
Zsákfoltja, ingfoszlány, zászlócafat:
Olyan mindegy, - a rongy csak rongydarab. 
Hurcolnak, vonszolnak mindenfele,
És dolmányokra varrnak paszomántnak: 
Vagyok világdísz, - s magam szennyese: 
Világhoz s dolmányokhoz mi közöm? 
Húznám, húznám a békesség körét 
Magam körül: én egyetlen köröm.
De hurcoltatom s varratom magam,
És nem mondok sem igent, sem nemet, 
És sírva nézek gránit, tereád,
Ki a rád törő hangok ostromát 
Mély férfi-visszhanggal visszavered.
És néha, mikor mély-magamba szállok, 
Tudom: én vétkem is, hogy ronggyá lettem, 
Bűneimmel a sorsnak segítettem.
De máskor fellázadok keserűn, 
Végig az ősök végtelen során 
A világ fundamentomáig látok, 
Látom, a nemzés sötét mámorában 
Vándorol a vér, s vele áldás, átok. 
A végtelen sor végén Isten áll:
A zord ősnemző. Rendel és ragyog. 
Fensége szörnyű, hozzáférhetetlen, 
És hajlíthatatlan és érthetetlen, 
Amit rólunk elvégzett: állni fog. 
Neked nem érdemed, hogy gránit lettél,
És nekem nem vétkem, hogy rongy vagyok.

1934. január 7.

Kreatív feladat íráshoz:

Képzeld el, hogy az egyik szereplődről újságcikket írtak. Miről szól? Írd meg a cikket!

Gondolkodnivaló íráshoz:

Melyik az a része a történeted helyszínének, világának, amelyre eddig nem fordítottál kellő figyelmet? Próbáld elképzelni, hogy ha most olvasnád először az írásodat, mire lennél kíváncsi egy ilyen világgal kapcsolatban. Ha új dolog merül fel, amelyet fontosnak érzel, gondold végig, hogy be tudod-e illeszteni egy már meglévő vagy jövőbeli részletbe.

Olvasnivaló:

A héten az utolsó vizsgáimra készülök, úgyhogy a következő pár napban japán irodalom és filológiai kérdéseket feszegető tanulmányok társaságában fogom tölteni az időmet. A hétvégére szeretném befejezni Farkas Lívia Ennél zöldebb nem lesz! című önfejlesztő könyvét és hozzálátni a benne lévő gyakorlatokhoz, mert nem lehet elégszer emlékeztetni rá, mennyire elengedhetetlen az élethez a tudatosság.

Ti mit olvastok a héten? Mennyit írtatok már 2015-ben?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...


blogger template by lovebird