Hétindító írós-olvasós #7 | Sorköz - Olvasásra kijelölt hely: Hétindító írós-olvasós #7

2014. november 17., hétfő

Hétindító írós-olvasós #7

Forrás

Könyves-írós idézet a hétre:

"Miért kezd el valaki írni? Azt hiszem, azért, mert félreértettnek érzi magát. Mert sosem elég világos, amit mondani próbál. Mert át akarja fogalmazni a világot, befogadni mindent és másképp visszaadni, hogy semmi ne maradjon ki. Mert valahogy el kell töltenie az időt, amíg elég idős lesz ahhoz, hogy megtapasztalja a dolgokat, amelyekről ír." - Nicole Krauss

Vers a hétre:
Kányádi Sándor - Álmodó

Várost álmodtam ide én; 
fölraktam, itt van: az enyém.

Utat álmodtam, kész az út; 
fürkészem: milyen messze fut?

Fényről álmodtam: fény ragyog. 
És álmodtam egy ablakot,

ahonnan majd a végtelen 
tavaszi eget nézhetem.

Megvan végre az ablakom, 
van szobám, ahol lakhatom,

van alázatos szőnyegem, 
naponta többször ehetem.

Mi kell még – kérdik –, nem elég? 
Örülök persze – szólanék,

de csak a fejem ingatom. 
Állok némán – és álmodom.

Kreatív feladat íráshoz:

Írj egy-egy levelet a főszereplőd és a főgonoszod nevében, amelyben bemutatják saját magukat, a céljaikat, valamint téged!

Gondolkodnivaló:

Gondolj vissza egy-egy helyzetre, ahol nagyon boldognak, dühösnek, csalódottnak, megszégyenültnek, rémültnek, izgatottnak stb. érezted magad. Idézd fel annyira élénken, amennyire csak tudod. Hogyan tudnád átalakítani a saját élményedet úgy, hogy illeszkedjen a karaktered helyzetéhez, de az intenzív érzés megmaradjon?

Olvasnivaló:

Még mindig World War Z és szakirodalom. A múlt héten megvettem a Csontszüretet, mert le volt értékelve 900 forintra. Nagyon kíváncsi vagyok rá, de meg kell állnom, hogy belekezdjek, amíg be nem fejezem a sulis dolgokat, mert vészesen közelednek a határidők.

Ti mit fogtok írni-olvasni a héten?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...


blogger template by lovebird